NAILS - Every Bridge Burning
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, tlak a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
„Holy-er Than Thou 7“ je v pořadí již sedmou řadou sampleru francouzského vydavatelství Holy Records. Žánrový rozptyl zúčastněných nahrávek je poměrně pestrý a lavíruje od extrémněji pojatých metalových poloh reprezentovaných především francouzskými našinci MISANTHROPHE, přes exaltovaný japonský projekt KANDENZZA, až po obhroublý folk metal seskupení HANTAOMA či jemné kontury world music v podání RAJNA. Jako bonbónek v podobě exkluzivní licenční politiky na území Francie jsou přítomní izraelští SALEM.
MISANTHROPHE patří mezi zavedené stálice francouzské metalové scény, což také dokládá k dnešnímu datu již poměrně rozsáhlá diskografie. Aktuální album „Metal Hurlant“ zastupují skladby „Théologie du Misanthrope“ a „Le Haras D´Amazones“, které i po částečném omlazení původního jádra prezentují kapelu i v nadále dobré formě. Nicméně je vidět, že hudebníci pokračuji v poměrně zajetých kolejích a v porovnání se starší tvorbou (např. přelomový „Visionaire“, ale zčásti také předchozí nahrávka) se žádná velká překvapení nekonají. Čili i nadále typičtí MISANTHROPHE, jejichž aktuální tvorba neurazí, přesto však také bohužel nijak výrazně nepřekvapí.
Jednu z dvojice nefrankofonních seskupení zastupuje ambiciózní japonský projekt KADENZZA soustředěný kolem ústředního mozku You Oshimy, které je nejen autorem hudební, ale také instrumentální složky nahrávky. Ukázky z alba „The Second Renaissance“ opět těží z celého spektra metalových žánrů s důrazem na masivní orchestraci a epické vyznění. Výrazný patos a opakovaná inspirace např. tématy japonské anime tvorby mohou být v případě dvou uvedených skladeb stěžejními charakteristikami. Co však snižuje výsledný dojem z prezentované hudby, je právě úporná snaha být za každou cenu progresivní, která spolu s překombinovaností motivů a postupů vyznívá ve výsledku poněkud upachtěně.
Z tematického zaměření sampleru pak vystupují RAJNA, kteří svoje tvůrčí úsilí směřují do oblasti východní world music. Hudební duo je evidentně poměrně silně inspirováno dnes již kultovními DEAD CAN DANCE, nicméně si myslím, že určité osobité kouzlo nepostrádají a meditativní nádech dálného Východu může být příjemným zpestřením.
HANTAOMA pochází z jihu Francie a splňují všechny náležitosti, které je předurčují ke škatulce folk metal tak, jak je pojímána především severskými kapelami – obhroublé kytary s ozvuky blackmetalových riffů ve spojení s prvky lidové tvorby. Na rozdíl od mnoha podobně zaměřených seskupení však HANTAOMA čerpají z tradic a motivů rodného jihu, ozvláštňujíce svůj projev románským dialektem „langue d´oc“. Za celým projektem stojí členové zavedeného folkového dua STILLE VOLK.
Paletu uzavírají izraelští SALEM. Zahrnuté ukázky však nepochází z regulérní nahrávky tak, jak je tomu u ostatních výše uvedených interpretů, ale byly vybrány z dosavadní diskografie, opakovaně nahrány za účasti smyčcového kvartetu a doplněny o nové aranže.
Ačkoliv prezentovaný sampler pokrývá pouze zlomek aktuálního portfolia vydavatelství, obrázek o náplni podává, myslím, celkem jasně. Navíc je zřejmé, že vedle několika "velkých" a zavedených jmen sází Holy records také na méně známé inteprety, z nichž část má do budoucna nakročeno poměrně zajímavým směrem.
1. Misanthrope - Thélogie du Misanthrope
2. Misanthrope - Le Haras D'Amazones
3. Kadenzza - Ghost In the Shell
4. Kadenzza - The Abyss Stares At You
5. Rajna - Mona Lyssa
6. Rajna - Shalai
7. Hantaoma - Malombra
8. Hantaoma - Hantaoma
9. Salem - A Moment Of Silence
10. Salem - Anno Domini
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, tlak a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Další alternativa pro příznivce BORKNAGAR je tato parta z Rocky Mountain. Sice nic převratného, ale jízda je to patřičně ostrá i melodická, plná hezkých momentů a přesvědčivé instrumentace. I střídání growlingu a čistého vokálu je namixováno s přehledem.
Páni muzikanti, hoďte tam něco svižného a veselého, kytary ať závodí s klávesami. Dobré, to je ono. Trochu kýčovité jak ti Taliáni STAMINA. A kdo je ten starý pěvec v novém čepci? Ale, nebyl on u ROYAL HUNT? Dobře jste to skloubili, radost poslechnout.
V pátek nás čeká masivní exploze v podobě novinky německých kanonýrů, to se cítím oprávněn tvrdit už na základě luxusního čtyřpísňového EP, které obsahuje ten nejlepší melodický black / death s hnilobným pachem obinadel a lidského masa. Fans do haptáku!
A jsou zpět. Po dekádě odmlky. Opět rozjuchaní, lehce infantilní, ale hlavně maximálně kreativní a hraví. Deska, u které se prostě nejde nepohupovat do rytmu. Je v tom nezbedná nakažlivost.
Řecký instrumentální postrock, jenž koketuje s blackgazem, ambientem i cinematickou hudbou, který se nebojí ani klávesových ploch a piana. Fascinující vizuál skvěle odráží znepokojivost a melancholičnost jejich hudby.
Další španělský příspěvek do už nyní bohaté nadílky výborných doom metalových nahrávek letošního roku. „Espectres“ je klasický, dřevní a čistý doom, přesto stále velmi emotivní a prodchnutý krásně ponurou atmosférou.